1. Frakt og levering:
Telmo Control.no subsidierer fraktkostnadene for kundene våre. Det betyr at du som kunde i de aller fleste tilfeller betaler langt mindre enn det vi betaler transportøren for levering til deg. Dette er viktig for oss fordi vi ønsker oss kun fornøyde kunder.
Vi tilbyr frakt fra kr. 99,- inkl. mva både til private og bedriftskunder.
2. Leveringstid:
Alle varer på Telmo.no med lagerstatus større enn 0 ligger på lager i Skedsmo.
Ordrer som mottas før kl. 12:00 mandag - fredag vil normalt sendes samme dag, for utlevering neste arbeidsdag.
I høysesong/ferieavviklingstider bør det beregnes 1-2 ekstra dager for levering, selv om dette selvsagt er noe vi for enhver pris forsøker å unngå. Ordrer mottatt i helg eller på helligdager vil normalt sendes fra vårt lager påfølgende virkedag.
Varer med lagerbeholdning "Ikke på lager" vil ha en forventet leveringsdato "Forventet" med spesifisert dato. PS! Vi forsøker så godt som mulig å vedlikeholde "Forventet" informasjonen - men ber om forsåtelse for at det kan være vanskelig å følge med på mer enn 10.000 produkter - og deres eksakte ankomstdato - så her kan dessverre noen småfeil oppstå :)
3. Transportør:
Privatkunde: Vi bruker PostNord som hovedleverandør på leveranser til privatpersoner i Norge. Dette fordi PostNord har et svært godt utbygget nettverk av utleveringssteder i Norge, og de leverer til en svært hyggelig pris. De har også gode mobil apper for pakkesporing, slik at du til enhver tid vet hvor pakken din er. Det kommer deg som sluttkunde til gode. På enkelte destinasjoner har Posten/Bring et bedre leveringsalternativ, og dersom dette er tilfelle for deg så er det bare å velge Posten/Bring som din foretrukne transportør i utsjekk. For både PostNord og Posten/Bring kan du velge mellom å hente varene på post i butikk eller som hjemlevering.
Bedriftskunde: Vi bruker både Postnord og Posten/Bring til de aller fleste firma leveranser til bedrifter i Norge. Disse transportørene har erfaringsmessig vist seg å være de mest pålitelige partnerne for bedriftsmarkedet i Norge - og vi fortsetter derfor å bruke dem. Du som bedriftskunde velger selv i utsjekk hvilken av disse 2 transportørene du foretrekker.
For både privatkunder og bedriftskunder tilbyr vi også et hente alternativ her i våre lokaler på Skedsmokorset. Dette alternativet er naturligvis gratis.
4. Pakkesporing:
Vi sender deg en leveringsbekreftelse på e-post så snart varene ligger ferdig pakket på vårt lager. Transportøren henter varer hos oss mandag - fredag mellom kl 15.00 og 16.00. Det kan derfor ta noen få timer før pakken kan spores.
Etter at pakken er sendt med transportør fra vårt lager kan du selv spore den under www.telmo.no/ordrehistorikk. Du vil motta en SMS med leveringsinformasjon dersom du har oppgitt et gyldig mobiltelefonnummer ved bestilling.
Privatkunder kan dessuten spore sine pakker her: https://my.postnord.no/privat eller ved å laste ned PostNord sin app. Bruk identifikasjonsnummer/pakkenummer som du får tilsendt fra PostNord til å spore pakken.
5. Hentemelding:
Privatpersoner får hentemelding på SMS og E-post (eventuelt brev i postkassen) og plukker deretter opp pakken på det utleveringsstedet (PickUpPoint) som du valgte i utsjekken på nettbutikken.
PS! Husk at det kan være legitimasjonsplikt for å få ut pakken!
Har du valgt alternativet med henting på Skedsmokorset får du en SMS varsel fra oss når din pakke er klar til avhenting. Husk da at du må henvende det på lageret (Port 2) for å få ut din pakke. Detaljerte instruksjoner for dette medfølger i SMS varselet.
5. Driftsmeldinger fra PostNord og Bring
Vi har laget en side der vi poster driftsmeldingene vi får fra våre transportører. Les dem her